Člani
•03. Junij 2020
Podjetje Tiko Pro, ki je specializirano za pridobivanje sredstev na domačih in evropskih razpisih, letos praznuje 10-letnico delovanja. Objavljamo pogovor z ustanoviteljico in direktorico Kristino Kočet Hudrap, ki so ga ob tej priložnosti pripravili v podjetju.
Kristina Kočet Hudrap, ustanoviteljica podjetja Tiko Pro in članica SBC - Kluba slovenskih podjetnikov, je podjetje ustanovila leta 2010 z vizijo, da zažene podjetje, ki bo podpiralo deležnike vseh profilov pri pridobivanju sredstev. Tiko Pro je danes ekspertni partner, ki za naročnike prijavlja projekte v Sloveniji, na Hrvaškem in v Bruslju. Do danes jim je uspelo doseči več kot 850 odobrenih projektov v vrednosti 130 milijonov evrov za več kot 650 naročnikov iz celotne Evrope.
O ustanavljanju, rasti in viziji podjetja je v pogovoru, ki so ga pripravili v Tiko Pro, spregovorila Kristina Kočet Hudrap.
Kaj vam je najbolj ostalo v spominu o odpiranju podjetja in iz prvega leta delovanja, kako je bilo, kako ste doživljali svoje podjetniške začetke? Kako se spominjate prvega sklenjenega posla?
Nikoli nisem razmišljala, da bom imela svoje podjetje. Kratek čas sem bila zaposlena v velikem podjetju in po izgubi službe sem kolebala med tem, da poiščem novo zaposlitev ali grem na svoje. Ker sem bila še čisto iz faksa nisem imela pojma s kakšnimi izzivi se soočajo podjetniki. S svojo “naivnostjo” smo kot ekipa že od začetka enostavno premagovali ovire. Seveda smo imeli tudi malo sreče, predvsem pa res veliko vneme ter trdega dela. Pravi sodelavci so že v prvem letu oblikovali uspeh podjetja. Poleg sodelavcev bi izpostavila tudi prve stranke, ki ste nam zaupale ter verjele v nas. Glavni vir motivacije za podjetniško ustvarjanje mi danes pomeni svoboda, da sama usmerjam svojo usodo, vendar hkrati predstavlja tudi vedno večjo odgovornost do okolja in sodelavcev. Katere vrednote vidite kot ključne stebre za dolgoročni uspeh vašega podjetja? Zaupanje, spoštovanje in poštenost. Vsak poslovni ali medsebojni odnos temelji na zaupanju. Če ni zaupanja bodisi med sodelavci ali med poslovnimi partnerji, potem takšen odnos nima dolgoročne vizije. Spoštovanje je pomembna vrednota vsakega posameznika tudi ne samo podjetnika in vodje v podjetju. Dodala bi zgolj misel: “Kdor pričakuje spoštovanje od drugih, naj najprej razmisli, koliko jih spoštuje sam.” Ter poštenje, ki je bistveno tako pri poslovnih partnerjih kot tudi pri sodelavcih. https://www.youtube.com/watch?v=Rpn5MFe8sYs&feature=emb_title Kje vidite ključne razvojne prelomnice podjetja, kako ste v tem času razvijali produkte? Ob tem vprašanju sem se dodobra šele zavedala, kako spremenljivo je poslovno okolje in življenje samo. V relativno kratkem času smo šli skozi tri večje ključne prelomnice.
V čem ste tikoprojevci najboljši in kako se ta uspeh vidi skozi uspešne zgodbe podjetij, ki ste jih uspešno pripeljali skozi razpise?
Svojim poslovnim partnerjem pomagamo, da postajajo konkurenčnejši v mednarodnem poslovnem okolju. Smo vaša podpora pri razvoju in desna roka pri pridobivanju financiranja s pomočjo sredstev Evropske unije. V desetih letih je za nami že več kot 900 odobrenih projektov, 140 mio eur počrpanih sredstev ter več kot 700 strank doma in v tujini. Tukaj bi se rada pohvalila, da več kot 90% projektov je tudi uspešnih pri financiranju. Poleg tega pa tisti, ki ste delali z nami veste, da je ekipa srčna, podjetniško usmerjena in pripravljena uresničiti projektne ideje poslovnim partnerjem. Kakšen bo po vašem mnenju TikoPro ob koncu tega desetletja, 2029-2030, kakšna je vaša vizija? Naša dologoročna vizija je, da tudi v evropskem prostoru postavimo brand in se pozicioniramo kot sinonim za evropska sredstva. Se digitaliziramo ter želimo, da ohranjamo človeku ter družini prijazno podjetje. Kaj želite ob 10 letnici uspešnega delovanja sporočiti svojim poslovnim partnerjem in svojim zaposlenim? Sledite sanjam, bodite zagnani in si prizadevajte, da vaše zamisli uspejo. Bodite iskreni do samih sebe in se ne branite nasveta. Uživajte in bodite pogumni!