Tri prednosti, ki jih lahko Slovenija izkoristi v svetu
Slovenija lahko z dvigom agilnosti in učinkovitosti bolje izkoristi svoje ključne prednosti na svetovnem trgu – majhnost, čustveno inteligentnost in prilagodljivost. Tako je prepričan Tone Stanovnik, direktor družbe Špica International in član SBC – Kluba slovenskih podjetnikov.
Stanovnik pravi, da ima Slovenija tri prednosti, ki nam lahko ključno pomagajo v tekmi na globalnem trgu.
- Prva lastnost je majhnost, ki omogoča, da na izzive in priložnosti, ki nam pridejo naproti, hitro in agilno odgovorimo.
- Drugo prednost sogovornik vidi v dejstvu, da smo zemljepisno na prelomnici med zahodom in vzhodom. »Z glavo smo v razviti Evropi, a obenem globoko ukoreninjeni v čustveni Balkan. To je zelo pomembno, saj v življenju velikokrat odločajo čustva in šele naknadno razum razlaga, zakaj so čustva sprejela določeno odločitev, « pravi Stanovnik. Dodaja, da je že Darwin odkril, da na prelomnicah in koralnih grebenih, kjer morje najbolj buta in se peni, je morski živelj najbolj barvit in trdoživ.
- Kot tretji dejavnik, ki nas opredeljuje, pa Tone Stanovnik izpostavlja nenehne spremembe, saj živimo v regiji, ki je na prepihu stalnih družbenih in gospodarskih in političnih sprememb. Zato se znamo hitro prilagajati spremembam, smo tudi odporni.
Sledimo dobrim zgledom!
Kako lahko omenjene prednosti obrnemo sebi v prid? Pri tem Stanovnik daje primer japonske avtomobilske industrije, ki je bila v petdesetih letih prejšnjega stoletja še v povojih, učili so se od drugih, izdelovali so majhne in cenene avtomobile, a vztrajno dvigovali njihovo kakovost. Z naftno krizo so ti mali avtomobili z majhno porabo čez noč postali izjemno konkurenčni na svetovnem trgu, njihova kakovost pa je kljub nizki ceni postala izjemna.
V samem delovanju so Japonci razvili tako imenovalne agilne metode, ki omogočajo hitre odzive na spremembe in razvoj inovativnosti, obenem pa dvigovali učinkovitost. Ta pa je ključno pogojena s časom — da želeni rezultat dosežemo v čim krajšem času. »V sedanjem času suhih krav moramo v Sloveniji dvigovati učinkovitost, kar bomo nato lahko s pridom izkoristili v času debelih,« poudarja Stanovnik.
Upravljanje z delovnim časom in logistiko
Informacijska družba Špica, ki na trgu deluje že 30 let, se ukvarja z upravljanjem delovnega časa in logistiko. Obe področji pa dandanes ključno vplivata na konkurenčnost podjetij. Trenuten razmah e-trgovine je neizmerno pospešil razvoj logistike, pri čemer zagotavlja, da se individualno naročeno blago kompletira za posamezne končne kupce in nepoškodovano dostavi v zelo kratkem času na prag kupca kjer koli na svetu.
Če želite vedeti več o ponudbi podjetja Špica, lahko pokličete na +386 1 560 08 ali
obiščete spletno stran podjetja Špica in tam pustite sporočilo.
Dodatne informacije
lahko dobite tudi na tej povezavi.