Dogodki
•17. September 2024
"Mnogi podjetniki raje zavarujejo že armotizirane avtomobile kot pa terjatve, čeprav so te ena večjih postavk v bilanci njihovega podjetja," pravi Aleksander Vidovič iz avstrijske kreditne zavarovalnice Acredia.
V prostorih SBC - Kluba slovenskih podjetnikov je potekala delavnica, ki jo je moderiral direktor podjetja Nekster Finance Nejc Apšner, na kateri so razpravljali o ključnih strategijah za upravljanje terjatev in financ v podjetjih z namenom zagotavljanja finančne stabilnosti.
Dr. Srečko Devjak, poslovni svetovalec in analitik družbe Dun & Bradstreet, je v uvodni analizi trenutnega stanja pojasnil, da Nemčija kot ena glavnih slovenskih zunanjetrgovinskih partneric že drugo leto zapored beleži podatke, ki se gibljejo okoli stagnacije njenega gospodarstva. Podobne številke beležita tudi Avstrija in Italija, ki sta prav tako pomembni partnerici Slovenije, zato je po Devjakovih besedah morda čas za razmislek, ali lahko najdemo druge partnerje, s katerimi lahko delamo na istih področjih, a na drugačen način.
Glede zaščite pred neplačili je pojasnil, da je za podjetja zelo pomembno, da v vsakem trenutku vedo, s kom poslujejo. Če se menja solastnik ali zastopnik v nekem podjetju, to lahko po njegovih besedah pomeni pomembne spremembe v njegovem delovanju. Pri izdelavi bonitetnih ocen zato v Dun & Bradstreetu upoštevajo na desetine različnih spremenljivk, ki jim povedo, ali bi se lahko neko podjetje v prihodnje znašlo v težavah. Kot pravi, to lahko nakazuje že sprememba naslova sedeža nekega podjetja.
Ker je pot od dobrega podjetja do insolventnosti ponavadi daljša, takšni dogodki, kot pravi, ne bi smeli biti presenečenje za poslovne partnerje.
Igor Stražišnik iz podjetja Prohit, ki se ukvarja z pravljanjem terjatev, je opozoril na resne strukturne težave evopskega gospodarstva, ki se je znašlo v primežu hiperregulacije, visokih stroškov dela in energije ter Kitajske, ki ima po njegovih besedah monopol nad nekaterimi surovinami, od katerih je odvisno evropsko gospodarstvo.
Po njegovih besedah kupci pomembne dobavitelje plačujejo "do zadnjega", zato ti pogosto niso seznanjeni z njihovimi morebitnimi težavami, če pa imajo primerno zavarovanje, pa te informacije podjetja dobijo veliko prej.
Glede izterjave neplačanih računov je pojasnil, da se podjetja tega problema s ključnimi strankami lotevajo najprej s pogovori in iščejo rešitve na mehek način, pri manjših strankah pa je pomembno, da, če se nekaj dni po zapadlem roku ne dogovorijo za plačilo, gredo čimprej na sodišče, s čimer se postavijo v vrsto za plačilo.
Aleksander Vidovič iz avstrijske kreditne zavarovalnice Acredia opaža, da ima veliko podjetij likvidnostne težave, iz katerih se ne morejo izvleči. Po njegovih besedah v zadnjem letu postajajo insolventna tudi prej dobro stoječa podjetja. Letos je takšnih v Avstriji že šest tisoč, do konca leta pa naj bi številka zrasla na osem tisoč.
Med podjetniki opaža, da raje zavarujejo avtomobile, čeprav so ti že armotizirani, kot pa terjatve, čeprav so te ena večjih postavk v bilanci njihovega podjetja. "Nekaj se lahko podjetniku zdi dober posel, ampak, a res pozna svoje kupce?" se sprašuje.
Ob tem je dodal, da so mnoga podjetja odvisna predvsem od enega kupca, zato se lahko v primeru neplačil znajdejo v težavah, pojavijo pa se lahko tudi pogojevanja in izsiljevanja s strani kupcev. Za podjetja je zato pomembna razpršenost poslov.