Izbrani nasveti
•13. Februar 2025
Na Mediani ugotavljajo, da se za Valentinovo obdaruje tretjina ljudi, največ v generaciji Y. Pogledali so tudi, kako se po vrednotah in življenjskem slogu razlikujejo samski in vezani ter našli pomembne razlike.
Rezultati so del raziskave Mediana TGI Slovenija, ki jo na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev Mediana izvajajo vsako leto na vzorcu 4 000 prebivalcev*.
Za Valentinovo darila kupuje tretjina prebivalcev Slovenije. Med samskimi se za obdarovanje odloči 20 % ljudi, med vezanimi pa dvakrat več, in sicer 4 od 10. Največ darila za Valentinovo kupujejo pripadniki generacije Y – za obdarovanje se jih odloči 40 %. Za generacijo BB nakupovanje daril za Valentinovo ni značilno.
Vezanim sta veliko bolj pomembni poroka (in dolgotrajno razmerje) ter družina, samskim pa prijatelji. Samski precej več kot vezani dajo na to, kako jih vidijo drugi. Vezani se raje družijo pri njih doma, samski pogosteje izberejo večerno druženje v baru ali gostilni.
Samski in vezani se precej razlikujejo tudi v nakupovalnih navadah. Samski se v trgovine odpravijo redkeje kot vezani. Samski pogosteje kupujejo »budget«, BIO/EKO, veganske in vegetarijanske izdelke ter izdelke, obogatene z beljakovinami in tiste iz pravične trgovine. Samski več denarja potrošijo v Mercatorju in Hoferju, vezani pa v Lidlu in Eurospinu. Za vezane pogosteje velja, da si vzamejo čas za pripravo hrane in kuhanje. Več samskih je vegetarijancev, raje kot vezani uživajo tujo hrano.
Samski v večji meri pravijo, da imajo na njihove nakupne odločitve vpliv komentarji in objave na spletu ter mnenja znanih oseb.
Samske pogosteje dosežejo mediji na prostem, medtem ko vezane televizija in radio. Vezani manj kot samski uporabljajo Instagram in TikTok. Samski se pogosteje odzovejo na oglaševanje na družbenih omrežjih, preko e-pošte in na zunanje oglaševanje, vezani pa na oglaševanje v letakih in na TV ter na nenaslovljeno pošto v nabiralnik.
Samski nadpovprečno radi sledijo vplivnežem na družbenih omrežjih in preizkusijo izdelek/storitev, ki jo predstavljajo. Zanje velja tudi, da TV pogosteje gledajo na prenosnem računalniku, tablici ali mobilnem telefonu. Veliko več samskih poroča, da zaupa slovenskim medijem (16 %), med vezanimi je takih 12 %.
Samski med dopustom raje potujejo po različnih državah, obiskujejo mesta, se ukvarjajo z vodnimi športi ter potujejo z avtobusom in nahrbtnikom. Vezani pogosteje kot samski izberejo toplice.
Vezani pogosteje sami opravijo dela doma (vzdrževanje, popravilo, urejanje…) – to počne dve tretjini ljudi, med samskimi pa le petina.
Med večjimi avtomobilskimi znamkami samski pogosteje vozijo Ford, Volkswagen in BMW, medtem ko vezani Opel in Škodo. Več samskih uporablja mobilni telefon blagovnih znamk Apple in Xiaomi, več vezanih pa Huawei in Samsung.
* Mediana vsako leto izvaja raziskavo TGI Adria na po spolu, starosti in regiji reprezentativnem vzorcu več kot 17 000 ljudi iz Slovenije, Hrvaške in Srbije.