"Amerika in Kitajska sta odlični v inoviranju, Evropa pa v reguliranju"

Izbrani nasveti

03. Marec 2025

"Šala iz sveta umetne inteligence pravi, da sta Amerika in Kitajska odlični v inoviranju, Evropa pa v reguliranju. V tej šali je zelo veliko resnice," je v intervjuju za SBC magazin poudaril Jernej Adamič, partner v podjetju Nevajen Capital s sedežem v Londonu, ki se ukvarja z iskanjem rešitev pri financiranju nakupa in prodaje podjetij.

Adamič je prehodil več kot 20-letno pot od startup podjetnika do poslovneža na področju tveganega in zasebnega kapitala, pri čemer deluje v številnih državah po vsem svetu.

V nadaljevanju preverite nekaj njegovih najbolj udarnih izjav:

"Zaradi majhnosti slovenskega poslovnega okolja, kjer vsak pozna vsakega, v Sloveniji v veliki meri marsikaj poteka dogovorno. Zelo veliko pozornosti se namenja socialnim stikom. Posli se ravno zaradi te majhnosti sklepajo verjetno tudi po principu poznanstva."

"V Sloveniji pogosto ne zmaga ali pa ni poslovno sprejeta najboljša poslovna rešitev. Pri Nizozemcih bo ne glede na morebitno poznanstvo na koncu odločalo dejstvo, ali je neka ponudba dobra ali slaba."

"Slovenija v tujini obstaja bolj prek športa kot pa prek podjetij. Mogoče je zaznana tudi kot simpatična država, v katero se gre na počitnice. Nizozemci namreč poznajo Slovenijo predvsem kot počitniško destinacijo ali pa kot državo, prek katere se peljejo na Hrvaško, kar je mogoče malo žalostno."

"Evropa izgublja ugled. V jugovzhodni Aziji, kjer imam veliko stikov, ugotavljajo, da razlika med nami in njimi ni več tako velika in da Evropa tako kot včasih ne predstavlja več pojma tehnološko-inovativnega razvoja. Korejci znajo biti v teh odnosih že tudi malo zajedljivi v smislu, da se po njihovem od Evrope dejansko nimajo več kaj dosti za naučiti. Evropa jim vedno bolj služi zgolj kot trg."

"Tudi Amerika v Evropi ne vidi dosti drugega kot trg. Za njih to ni okolje, v katerem bi iskali inovacije in produkte. Tako v ZDA kot na stari celini se začenjajo zavedati, da je Evropa kot neka ostarela kraljica, ki se ta trenutek ne znajde kaj preveč na globalnem trgu."

"Šala iz sveta umetne inteligence pravi, da sta Amerika in Kitajska odlični v inoviranju, Evropa pa v reguliranju. Dobrodošlo je, če regulacija zaščiti potrošnika, a po drugi strani so zadeve tako zbirokratizirane, da je težko biti poslovno dinamičen."

"Ameriško finančno okolje je na drugi strani ekstremno dinamično. Finančne institucije so zelo inovativne, ne sicer vedno v dobrem smislu. Evropa pa je šla po poti iskanja ravnovesja med inovativnostjo in stabilnostjo, a dogaja se, da v Evropi, ki naj bi bila nek enoten trg, na primer neko podjetje, ki je registrirano na Irskem in ima proizvodnjo v Španiji, zaradi preveč regulatornih ovir ne more dobiti kredita v Nemčiji. Projekti tako nimajo dostopa do kakovostnega financiranja. Evropa zato ni nič kaj stabilnejša, je pa daleč od nekih inovacij."

"Zaznavam, da je zahodna Evropa še vedno zelo ignorantska glede tega, kar se dogaja na tujih trgih. Ogromno je debat, da se mora Evropa zaščititi pred kitajskim vplivom in tehnologijo. Kitajci imajo svoj način delovanja, vendar je temu zelo težko konkurirati z nekimi prepovedmi."

"Kitajci so mogoče do nekaterih tehnologij prišli tudi na način, ki tisti trenutek ni bil dovoljen, ampak če pogledam iz svoje poslovne perspektive, nam veliko bolj koristi princip sodelovanja in zdravega tekmovanja kot princip omejevanja."

"Vsekakor bi bilo bolje ugotoviti, v čem smo v Evropi zares dobri, in tega je še vedno veliko. Prav tako je kakovost življenja še vedno visoka. Vendar se zdi, da se vse preveč izgubljamo v nekih blodnjah in zablodah, ki zares nikomur ne pomagajo."

Kaj vse je še povedal Adamič, preberite v zadnji izdaji magazina SBC, v katerem najdete tudi številne druge izjemne zgodbe. SBC magazin je na voljo v prosti prodaji na vseh bolje založenih prodajnih mestih. Za izvod nam lahko pišete tudi na: marketing@sbc.si. 

E-novice

Naročite se na ključne informacije in praktične nasvete.

Zahtevano
Zahtevano
To spletno mesto varuje Google reCAPTCHA in veljata Politika zasebnosti in Pogoji storitve.