Izbrani nasveti
•22. April 2025
Na Mediani so preverjali, kako v Sloveniji praznujemo veliko noč. Ugotovili so, da se za ta praznik obdaruje približno četrtina prebivalstva, obstajajo pa precejšnje razlike med generacijami, statističnimi regijami in državami.
Rezultati so del raziskave Mediana TGI Adria, ki jo na Inštitutu za raziskovanje trga in medijev Mediana izvajajo vsako leto na vzorcu več kot 17.000 ljudi iz Slovenije, Hrvaške in Srbije.
V Sloveniji za veliko noč darila kupuje 23 % prebivalcev. To je precej manj kot za rojstne dneve (85 %), božič (66 %) ali novo leto (51 %). Tri četrtine ljudi za darila zapravi manj kot 50 eur. V povprečju za darila za veliko noč zapravimo 56 eur. Največ ljudi za veliko noč za darila izbere hrano in pijačo (12 %), sledijo igrače (6 %).
Obstajajo razlike v obdarovanju med generacijami. Pripadniki generacije Z darila za veliko noč kupujejo redkeje kot ostali. Najpogosteje darila podarjajo pripadniki generacij X in Y.
Kupovanje daril se razlikuje med regijami - najpogosteje jih kupujejo prebivalci severovzhodnega dela Slovenije (savinjska, koroška, podravska, pomurska, posavska in zasavska regija). Izstopata savinjska regija, kjer darila podarja 40 % prebivalcev in koroška z 38 %.
Na Mediani so preverili tudi, ali obstajajo razlike v obdarovanju med državami v regiji. Ugotavljajo, da darila kupuje manj prebivalcev Slovenije kot Hrvaške (32 %) in Srbije (29 %).